fbpx

Gratis meer verkeer naar je website dankzij Google Mijn Bedrijf

Elke ondernemer wilt gratis meer verkeer naar zijn website, maar hoe doe je dit nu precies? Voor ons staat Google Mijn Bedrijf bovenaan op het lijstje om op een snelle en gratis manier meer online visibiliteit te krijgen.

Google Mijn Bedrijf, wat is dit precies?

Met Google Mijn Bedrijf zorg je ervoor dat je op een snelle, gratis en laagdrempelige manier meer online visibiliteit zal krijgen. Hoe? Door simpelweg jouw bedrijfsinfo toe te voegen aan de Google-zoekresultaten.

Hoe kan Google Mijn Bedrijf mij helpen?

Door het toevoegen van je zaak aan Google Mijn Bedrijf kan je direct zien wat de impact is op je online visibiliteit. Staat je zaak momenteel nog niet op Google Mijn Bedrijf? Dan raden we je ten zeerste aan je bedrijf toe te voegen aan Google Mijn Bedrijf.

Mijn bedrijf staat op Google Mijn Bedrijf, wat nu?

Super! Je hebt de eerste stap gezet, veel ondernemers denken dat je bedrijfsgegevens op Google Mijn Bedrijf zetten al voldoende is voor meer online visibiliteit. Niets is minder waar, hoe meer je actief bent op Google Mijn Bedrijf, hoe hoger je ranking is in de Google-zoekresultaten. Wij geven 5 tips om optimaal in te zetten op Google Mijn Bedrijf:

1. Vul je business description in

Een belangrijke stap is om een goede omschrijving toe te voegen aan je Google Mijn Bedrijf profiel. Denk goed na over de juiste woorden, want je hebt maximaal 750 woorden die je kan toevoegen. Een tip die wij kunnen geven is om hier meer informatie te geven over het aanbod van jouw onderneming.

2. Houd vragen en antwoorden in het oog

Bezoekers hebben de mogelijkheid om op Google Mijn Bedrijf vragen te stellen. Houd deze vragen zeker goed in het oog en beantwoord de vragen tijdig en klantgericht.

3. Let op je reviews

Het aantal beoordelingen en de kwaliteit ervan heeft een zeer grote impact op de ranking van jouw bedrijf. Het is dus van eigen belang om de reviews goed in het oog te houden. Om de eerste reviews te krijgen, vraag je best aan kennissen, vrienden en klanten om een positieve review achter te laten.

4. Posten maar!

In Google Mijn Bedrijf kan je ook posts maken, denk maar eens aan mini-advertenties of nieuwsberichten. Op dit moment is het een sterke tool waar weinig bedrijven echt gebruik van maken. Je kan deze posts optimaal inzetten door gebruik te maken van foto’s en call-to-actions.

5. Probeer eens te scoren met een video

Beeld zegt meer dan 1000 woorden, ook dat weet Google Mijn Bedrijf. Daarom is er een mogelijkheid om een bedrijfsvideo toe te voegen aan je listing. Wist je trouwens dat tegen 2020 het internetgebruik van consumenten voor 80% uit video zal bestaan?